Kirjoittaja Aihe: Spämmi  (Luettu 23276 kertaa)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Spämmi
« : 24.04.2013 21:24:36 »
Saatteko sähköpostiinne spämmejä?
Luukun sähköpostissa on oma lokeronsa spämmeille ja sinne niitä tulee päivän ja yön mittaan useita.
Ne ovat englanninkielisiä otsikoista päätellen, kai niitä roskapostirobotit lähettelee, availlut en niitä ole vaan suoraan poistelen.

Netistä niistä hain tietoa ja tulin siihen tulokseen, että niistä ei pääse eroon muuten kuin sulkemalla sähköpostinsa.
Harmittaa!  >:(
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #1 : 24.04.2013 21:38:51 »
Koneellani on Norton 360 ohjelma joka tutkii viestit ennenkuin laskee ne läpi ja jos se epäilee jotain muuta niin se tallentaa ne spam askiinsa ja jos haluan avata ne niin Norton muuttaa niitten muodon, koska ohjelmani on aika tiukaksi asetettu niin tänne spammi lootaan joutuu myös asiallisiakin viestejä esimerkiksi kaikki lähettäjiltä joilta saan viestin ekaa kertaa.

Toi on kyllä sellainen paska tuo spam jotta sen kans saa olla melko varovainen.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #2 : 25.04.2013 05:46:42 »
.
Saan mutten Luukkuun.  Tulee tulvimalla niille kahdelle muulle. Kiukuttaa. Jos vaikka sairaalaan joudun tukkiintuvat nämä kaksi muuta. Luukku on pysynyt täysin ilman näitä. Ei siinä muuta kuin poistamaan. Vaikka on roskapostisuoja ei auta kun ne tulee varustettuna jonkun nimellä siis henkilönimellä lähettäjänä vaikka Maija Virtanen.  Kone ei miellä roskapostiksi. Minulla on Luukussa juuli .... käyttäjänimenä. Se kai helpottaa tilannetta kun ei ole ihmisnimi. Saman vastauksen olen saanut, vaihda sähköposti. Älä laita oikeaa nimeäsi. Keksi joku vaikka sirittäjälintu käyttäjäksi.

Juuli
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013 08:00:16 kirjoittanut matleena »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #3 : 25.04.2013 07:50:48 »
Eka kertaa kuulin tai paremminkin näin spämmisanan. Minulla on vain yksi sähköpostiosoite. Joskus silloin tällöin on tullut englanninkielistä viestiä roskapostiin ja välillä tuohon postilaatikkoonkin mutta olen poistanut ne avaamatta.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #4 : 25.04.2013 10:09:38 »
Eka kertaa kuulin tai paremminkin näin spämmisanan. Minulla on vain yksi sähköpostiosoite. Joskus silloin tällöin on tullut englanninkielistä viestiä roskapostiin ja välillä tuohon postilaatikkoonkin mutta olen poistanut ne avaamatta.

Sitä roskapostia kai tuo spämmi juuri tarkoittaakin, kuinka vain sitten luukussa on spämmi-nimellä.
Omalla nimellä mulla on toinenkin sp-osoite, johon ei tule mitään roskaposteja, en sitä juuri käytäkkään,
luukkuun on "salanimellä" toinenkin osoite eikä siihenkään tule mitään spämmejä.
Mitään oikeaa postia ei koskaan siihen spämmiin mene vain niitä "lontoon kielisiä", joissa lähettäjien nimikin on vierasperäinen. Mistä sitten lienee osoitteeni napanneet, mutta ahkeria postaajia ovat.  >:(
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #5 : 25.04.2013 13:12:25 »
Kiitos Hemuli selvennyksestä. Aamulla kun aukasin tämän niin piti heti katsoa mitä Hemuli kirjoitttaa noin oudolla sanalla kuin spämmi. Paljonhan minulla on varmaan opittavaa noissa nimissäkin mitä tietokone-maailmassa käytetään mistäkin. Hyvä että niitä outoja sanoja tulee vastaan välillä. Oppia ikä kaikki sanotaan.

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #6 : 25.04.2013 13:21:22 »
Eka kertaa kuulin tai paremminkin näin spämmisanan. Minulla on vain yksi sähköpostiosoite. Joskus silloin tällöin on tullut englanninkielistä viestiä roskapostiin ja välillä tuohon postilaatikkoonkin mutta olen poistanut ne avaamatta.

Sitä roskapostia kai tuo spämmi juuri tarkoittaakin, kuinka vain sitten luukussa on spämmi-nimellä.
Omalla nimellä mulla on toinenkin sp-osoite, johon ei tule mitään roskaposteja, en sitä juuri käytäkkään,
luukkuun on "salanimellä" toinenkin osoite eikä siihenkään tule mitään spämmejä.
Mitään oikeaa postia ei koskaan siihen spämmiin mene vain niitä "lontoon kielisiä", joissa lähettäjien nimikin on vierasperäinen. Mistä sitten lienee osoitteeni napanneet, mutta ahkeria postaajia ovat.  >:(

Normaalistihan näitten virusohjelmien ominaisuuksissa on valinta mahdollissuuksia ainakin maksullisissa sellaisissa, näissä pystyy valikoimaan itse miten tiukaksi sen laittaa sekä valita myös aika laajalti mikä omistajan mielestä on spammia.

Spam'in erikoisuus on, että sitä voi levittää joku tuttukin tietämättään, useimmiten nämä enkun kieliset ovat bottien lähettämiä (bot) robotti.

Täällä tietoa lisää, spam'ista.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Spämmi - spam
« Vastaus #7 : 25.04.2013 17:34:48 »
Heh-heh snipe!
Saanpa taas pitkästä aikaa vähän annettua takaisin, kun sinä siinä retostelet "lontoonkielisellä" spam sanalla.
Täällä armassa kotisuomessa se on rehellisesti spämmi.

No joo leikki sijansa saakoon, luulen tuntevani sinua sen verran, että ei mene tästä herneitä nenuun.  ;)

http://www.netlab.tkk.fi/opetus/s38118/s99/htyo/7/whatspam.shtml

Ja Annuskalle vielä, en minäkään tietäisi mitään koko sanasta ellei se aina olisi silmien edessä kun avaan sähköpostini!
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013 17:54:10 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #8 : 26.04.2013 09:33:35 »
 ;D ;D Jees suomessa on hienosti sisälletty enkun kielinen sana kirjoittamalla se niin enkun jengi sen lausuu eli späm, mutta sekin suomennettu eli lisätty mi ja siinähän meillä onkin se spämmi.
Oletteko avanneet spam'in asetuksia ja katsoneet mitä sieltä voidaan valita, esimerkiksi itse olen tehnyt listan e-postin lähettäjistä jotka hyväksyn ja loppuja en edes näe jos olen valinnut että Norton poistaa ne heti.
Tämä mahdollisuus on mielestäni se tiukin suojaamis muoto.

"Hemuli" ei ollut tarkoitukseni, että otat sanan spam retosteluksi koska se on myös ruotsinkielinen sana.
Ps. Täälläkin se kirjoitetaan siis Spam ja lausutaan Späm. Heh, heh oliko herneitä?
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #9 : 26.04.2013 11:32:22 »
Spämmi. Tuli mieleen siitä Päätalon Kallen romaaneista se tämmääjä. Se kun luki niitä tämmäyslukuja. Mistä osa suuttui osa nauroi. Tämmäsi uhrin käräjiin siitä...noniin..... Mukavaa luettavaa yleensäkin on Päätalo.  On suomenkielessä sana  temmi .  Se vissiin on tasapäinen työkalu.
Enpä tahdo kaikkia lukuunottamatta tuttujen viestejä estää.  Joku kaunis päivä voi elämäni mies ottaa ja postia laittaa. Menee  sivu suun vielä. Sitä virhettä ei saa tapahtua.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2013 11:34:19 kirjoittanut matleena »

espen

  • Vieras
Vs: Spämmi
« Vastaus #10 : 26.04.2013 11:51:51 »
Minulle ei jostan syystä tule spammia, eikä spämmiä?

On vain yksi E-mail. Mainoksia tulee matkojen järjestäjiltä noin 1-2 viikossa.

Olen oman onneni seppä, enkä lähde mukaan mihinkään ulkopuolisten esittelemiin hupshuhuhhujuttuihin?

Snipe, hur e leget, annars ?

Eller, hur ska man säga, va tycker du om livet omkring åldringarna, som vi begge är, du, o jag o vi alla andra allesammans?

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #11 : 26.04.2013 13:17:38 »
Minulle ei jostan syystä tule spammia, eikä spämmiä?

On vain yksi E-mail. Mainoksia tulee matkojen järjestäjiltä noin 1-2 viikossa.

Olen oman onneni seppä, enkä lähde mukaan mihinkään ulkopuolisten esittelemiin hupshuhuhhujuttuihin?

Snipe, hur e leget, annars ?

Eller, hur ska man säga, va tycker du om livet omkring åldringarna, som vi begge är, du, o jag o vi alla andra allesammans?
Jep et taida käydä paljon saiteilla joilla on piilomainontaa, se estää spammin leviämisen aika tehokkaasti.
Läget on ihan ok aivan kuin jäitä polttelis kunhan vaan saa syttymään.
Äldre gubbar o kärringar är som salt på mosen, ett måste.
 ;)
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #12 : 26.04.2013 15:32:26 »
Jag tycker att leven är bra  i alla åldrar.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #13 : 26.04.2013 15:51:56 »
Svenska talande bättre folke...

Seitsemän vuotta minäkin ruotsia tankkasin koulussa, mutta puhuminen, en ole ko. kieltä päässyt treenaamaan. Tukholma-reissuille sanat riittää, mutta jos nyt vähän "henkevämmin pitäisi praatata, kieli vaihtuisi.

Aikanaan Hesan Stockallakin pärjäsi suomen kielellä, joskin "vanhat rouvat" puhuivat hyvin mielellään ruotsia, vaikkei se välttämättä heidän äidinkielensä edes ollut. Joku joskus totesi, että ruotsia puhumalla saisi muka paremman palvelun! Mene tiedä, kyllä sitä sai suomellakin.

Nyt pitäisi osata venäjän kieltä. Toki ryhmästä aina joku, ainakin nuoremmat, osaavat englantia, mutta omalla äidinkielellään olisi mukava ottaa asumiseen liittyviä, pieniä ohjeita vastaan. Äskenkin yritin huomenna tuleville pietarilaisille kertoa "omalla englannillani", vieläkö on jäät järvessä, mitä kalaa järvestä nousee ja millä "vempaimilla" sitä tähän aikaan vuodesta järvestä nostetaan!

Iso järven selkä on jo sula, mutta en uskaltanut luvata, josko viikon aikana veneellä järvelle pääsee.

Järvi on puhdas ja kalaisa.


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Spämmi
« Vastaus #14 : 26.04.2013 16:06:48 »
Svenska talande bättre folke...

Hih! Sinäpä sen sanoit, nyt minäkin ymmärrän miksi tuota ruotsiakin täällä näkee... ;D ;D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -