Kirjoittaja Aihe: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!  (Luettu 33363 kertaa)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #15 : 17.08.2012 17:50:11 »
Samma här. De enda, som om ja lite grand förstå, är "Svinstyska".
Mut hei ollaan me suomalaisia kuitennii, vai mitä mieltä olette Te Wanhat Höppänät?

"Sama täällä.Ainoa asia, jos niin vähän ymmärretään, on "Pig saksalaisen"

Piti katsoa Kuukkelista mitä on suomeksi espenin lausuma, mutta ota tosta selvä.

Kiitos vain, se toinen lause, asia on harvinaisen selvä, Wanhoja Höppänöitä ollaan.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012 18:42:59 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #16 : 17.08.2012 18:39:01 »
ko mä toren sanon:
   - svin = sika
   - pig = porsas

 mut hei Hemuli, ihan itte keksin tään Svinstyska, mikä tarkoittas, jos niinku mää saan päättää, niin siansaksa

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #17 : 17.08.2012 19:36:42 »
Justiinsa näin, sitä itekkin ihmettelin. Mutta kun oon niin ujonsorttinen, niin en oo tohrinnu vaivata viisahampia.

Kuvia vaan framille hyvät ystävät !

Tottahan jokaaseella vanahuuksella on ainakin mukulootten lahjaksi antama fotograafikone? Iliman et tuu toimehen, josas et näppääle kuvaa sieltä ja toista täältä.

Muuton, on maailma menny kummaliseks. Kuvaaminen on melekeen ilimaasta? No palajon ei maksa, muuta patteriston hinnan kameeralle, soon siinä sitten, näppäile niin palajon kun sialus siätää ja poista huanot.

Oon pannunna merkille, notta juur tämän takia on täältäkin päin kaikki fotograaffiliikkeet lopettanu. Ei kannata, tyhyjän saa iliman pyytämistä.
Jokahinen kuvailoo, mitä kuvailoo ja kehittelee ja suurenteloo omia kuviansa miten vaimo käskee. Soon sentakia nää piänetkii fotofirmat laittanu säpin oven etteen ja lähteny lomalle kaukaisiin maihin.

Tairetahan lähtee ittekin, kun tulee pimijä.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi savon plikka.
« Vastaus #18 : 20.08.2012 10:57:50 »
Niin..halusin vain näin sanoa että minne lienee koko toren sanoja kadonnut kun ei mitään kuulu.
Kudoin jo hätäpäissäni villasukatkin .miten minä ne sinne nyt mahdan perille saada.
Jos käärin tuon edesmenneen ukkoni vanhan kännykän ympärille ja nakkaan sitten tulemaan sinne päin...
Nyt kun on näköjään jo siitäkin tehty jonkinlainen urheilumuoto...
PS.Valveutunut miniäni minua opasti..Ei tarvita miesystävää mutta Ystävä-Miehiä sitäkin enemmän..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #19 : 20.08.2012 12:29:34 »
"Ko mää toren sanon", niin kaipaan. Kropsua nimittäin. Hänen kärjekkäitä, filosofisia, välillä täysin käsittämättömiä, hyväntahtoisia, pettämättömällä huumorintajulla lausuttuja kommenttejaan.

"Gabriel, tule takaisin!"  :'(


espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #20 : 20.08.2012 16:04:06 »
Onkohan suuttunut jostakin?

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #21 : 20.08.2012 22:15:10 »
Herra anna mulle; aatosta jaloa ja alhaista mieltä", vanhassa laulussa sanotaan, tai
eikai se herra ollut joka sen laulun on väsännyt.
Kuitenkin olin niin liikuttunut kun mun vaatimatonta nikkiäni, Pumpui ja Anniliisa
kaipailivat... Muuten, tarkottaako toi "alhainen"- alhaista käytöstä vai alakuloisuutta..
Oon ollut vähän ninko jemmassa.. näitten kirjottelemisten suhteen kun luettavaa kyllä tuntuu olevan
jokaiselle päivälle.
Kyllä teitä kaikkia hienoja naisia silti muistan joka päivä,,myös kaikkia muitakin foorumilaisia ja nyt
kun on talvikin taas tulossa, mietin kuumeisesti , kuinka ne Anniliisan kutomat pässinpuskemat
ja meikämänne  kohtaisivat.
Eipäkai se Anniliisan mainitsema miesystävä homma oikein natsaa, mutta ystävämiehenä haluun
olla etteenkin päin..

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #22 : 20.08.2012 22:57:06 »
Herra anna mulle; aatosta jaloa ja alhaista mieltä", vanhassa laulussa sanotaan, tai
eikai se herra ollut joka sen laulun on väsännyt.
Kuitenkin olin niin liikuttunut kun mun vaatimatonta nikkiäni, Pumpui ja Anniliisa
kaipailivat... Muuten, tarkottaako toi "alhainen"- alhaista käytöstä vai alakuloisuutta..

Mainiota, kropsu, vanha kuoma! Samoja "kryptisiä" ajatuksia kuin ennenkin  ;D
Olisiko alhainen laulussa jalon vastakohta? Aatellaan jalosti, mutta sama  aatostelija tuntee joskus myös alhaisia tunteita.
Aatosta jaloa ja alhaista mieltäon  sattumalta Lasse Lehtisen väitöskirjan nimessä. Se on vihkiraamattua paksumpi opus Sdp:n historiasta. Kuvaava nimi politiikasta puhuttaessa.

Miksipä ei alhainen voisi kuvata alavireistä oloakin, mene tiedä. Olisiko eri murrealueilla käytössä siinäkin merkityksessä. Meidän murteessa alhaista ei esiinny, mutta juuri muistin vanhojen ihmisten käyttäneen ilmaisua "allaenen". Esimerkiksi kun  parempiin piireihin kuuluva ihminen jutteli mökin eukon kanssa, saatettiin sanoa että on se tuo herra allaenen immeinen kun puhhuu kööhälle niiku oekeellekkii immeiselle.

Yllä olevan murrepuheen ymmärsi ehkä vain Anniliisa.


Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #23 : 21.08.2012 05:37:11 »
Oli aivan pakko jo aamukahviaikaan kurkistaa miten täällä menee.
Jo kivi putosi sydämeltä kun huomasin että kaikki hyvin,Kropsukin on kotona
Ystävät ovat niin tärkeitä,ei niistä kannata luopua.
Jos tulee asioista erimielisyyttä niin sitten saa hyvän mielen kun on ne sovittu ja saatu taas asiat reilaan.
On hyvä että meitä on tälläinen kööri pyörimässä,välillä pienempi ja sitten taas useampi kirjoittaja .Justiina on hyvä apu täältä savon puolesta,mistä sen tietää vaikka joskus samalle polullekin satutaan.

Kropsun sukat täällä vartoo ,ei se ollut hätävale...
Tämän päivän ohjelmaan olen suunnitellut matkan tuonne viimeiselle lepopaikalle,vähän kukkasia sinne hoitelemaan
ja vaihtamaan syksyisempään asuun.Nautitaan näistä loppusyksyn kauniista päivistä..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #24 : 21.08.2012 06:03:18 »
Terveisiä aamukahvilta. Piti ihan itse keittää ja sänkyyn kantaa.

Hyvä, että kropsukin palasi. Suunnittelin jo, että teen sitä läskisoosia ja Anniliisa heiluttaa lämpimiä villasukkia. Ajattelin jopa, että hätäratkaisuna pyörimme Anniliisan kanssa alasti ruishalmeessa. Vaikkei Juhannus olekaan!

Loppu hyvin, kaikki hyvin.  :D

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #25 : 24.08.2012 16:03:22 »
Silloin joskus kun tulin tänne keskustelupalstalle oli täällä tosi erimielistä porukkaa.
Nyt taitaa taas olla sama tilanne.Pyydän anteeksi niin Matleena kuin toisetkin sellaiset joita olen loukannut.
Mutta onhan meillä ollut tosi antoisiakin keskusteluja..Ystävät.
Kropsulle vielä.Kurkkaa Profiiliasi.Minä annan tilaa teille joilla on oikeaa asiaa..

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #26 : 24.08.2012 16:13:40 »

Ole Hyvä vain, Annaliisa. Vastaisuuden varalta on hyvä tietää jotta sinä jaottelet Kirjoittajia. Että sinulla on sitä Oikeaa Asiaa.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #27 : 24.08.2012 16:59:53 »
Minä annan tilaa teille joilla on oikeaa asiaa..

Anniliisa, älä ole moksiskaan. Täällä on ollut pitkän aikaa hyvä henki. Ei anneta sen nyt murentua. Jatka ihmeessä kirjoittelua.

pauliina

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #28 : 24.08.2012 18:15:13 »
Anniliisa, älä ole moksiskaan. Täällä on ollut pitkän aikaa hyvä henki. Ei anneta sen nyt murentua. Jatka ihmeessä kirjoittelua.
Tätä samaa toivoo varmaan moni muukin täällä, että jatkat aivan kuin ennenkin.
Siihen toivomukseen on helppo yhtyä.

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #29 : 24.08.2012 19:26:11 »
Anniliisa, älä ole moksiskaan. Täällä on ollut pitkän aikaa hyvä henki. Ei anneta sen nyt murentua. Jatka ihmeessä kirjoittelua.
Tätä samaa toivoo varmaan moni muukin täällä, että jatkat aivan kuin ennenkin.
Siihen toivomukseen on helppo yhtyä.

Näihin toivomuksiin myös minä tulen mukaan.