Kirjoittaja Aihe: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!  (Luettu 33354 kertaa)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« : 16.08.2012 22:26:51 »
On tää foorumi nykkyisenä proffiilinaan jollainlailla kloppaalisoitunu..
Ei pahalla ,mutta ko ei olla ennää niin lähheisiä, eikä saa sitä
tyyrytystä mielipitteelleen,,eli toista mielipirettä.
Paljo on asiaa,,mutta vaan muutamalla suulla... seki vähä teknistä.
Enne oli,= puolenvuotta sitte,- enemmän vaan muisteltiin , ei ollu mittään valokuvain ottajakkaan.
On tää nykki mukavaa viihrettä mutta ko noi pittit-sun muut ,ei
oo hallinnasa. Jos vaan puhhusimme  vanhanaikasista ja -unohruksiinki jäänneistä asioista..
Vaikka  kai ne on talletettu monellaisiin rokumettein 

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #1 : 16.08.2012 22:41:33 »
Aikaisemmin oli kymmenen kertaa helpompaa katsoa, mitä mielenkiintoisia juttuja on sivuille ilmestynyt. Nyt kun kiireen keskellä monta kertaa tänne tulee, voi moni hyvä juttu jäädä huomaamatta. Etsimiseen menee valtavasti aikaa.

Lienee jotain hyvääkin, mutta silloin, kun aiheita ei lokeroitu, oli paljon vilkkaamman oloista jutustelua. Muistanko oikein?

Sinikka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #2 : 16.08.2012 22:43:06 »
Voi kuin kadehdin taitoasi kirjoittaa omaa murretta! Kirjoita lisää! Olen minäkin joskus kokeillut kirjoittaa omaani mutta kokeiluksi on jäänyt. Se on vaikeaa. Mukavaa lukea juttujasi. Ja niistä kuvista. En minäkään niitä osaa laittaa enkä ole edes varma haluaisinko. Mutta mitäs siitä jos muut laittavat. Ei näitä kaikkia ihan pakko ole lukea.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #3 : 17.08.2012 08:55:42 »
Puhut asiaa, kropsu.

Jäin miettimään sitä Kokemäen Uunoa. Oli aikansa koomikko, vaikka ei koomikko nimitystä siihen aikaan taidettu käyttää.

Kokemäen Uuno, alias Osmo Pertola, viihdetaiteilija. 1927-1964. Googlesta löytyy juttua Uunosta.

Toinen armoitettu koomikko oli näyttelijä Eero Roine.  ;D

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #4 : 17.08.2012 09:54:28 »
Jos määki sanosi jottain ja vaikken mää mikkään murretaitaja ookka, yritän ny jottain  sillai kirjottaa kumminkin.
Oon sen verran ajautunu pois sieltä alkulähteiltäni et murrekki on jo vähän sitä sun tätä.
Kovin vaan toi kropsun murre on nin tuttua ja kyl sitä sit kuulee ihan livenäki ko määki käyn aina sillon tällön Lauttakyläsä.
Itte en miälestäni nin kauheesti sitä ennää puhu, vaik kyl poika sannoo, et plikkakin puhhuu huittislaista ko se on täsä nin paljon ollu.

En mää ny oo täälä voorumilla viälä kauaa ollukka, mutta oon mää täällä joskus silloin ennen ko ei viälä tarvinnu mittään kirjautuakka ni käyny jottain sanomasa ja lukemasa, oli kyl miälestäni ihan erilainen silloin koko voorumi ja se on selvää, että kauan olleet on tulleet ninko tutuiks toisilleen.
Ja se on kyl tosi, et vaikee täältä on löytää uusia kirjotuksia ko täytyy joka aihealue erikseens avata.

Noista koomikoista oon sammaa mieltä pumpulin kans, et Kokemäen Uuno ja Eero Roine oli siitä parhaasta päästä.
Oon määki monta kertaa Uunoo aikanans kuunnellu. Se vaan on kamalaa ko kaikki unohtuu, ei yhtään juttua Uunosta Ja Amaliastaka ennää tuu miäleen.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012 10:45:39 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #5 : 17.08.2012 11:49:59 »
Pikkuisen tarvitsee konsteja käyttää, että uudet jutut löytää. Keksin itse - öhöm  ;) - tuon snipen vinkkaaman konstin ja näin nopeutan juttujen paikantamista.
On pelkästään mukavaa että uusia kirjoittajia on tullut ja "kloppaalistumisen" myötä saa opastusta tietokoneen kanssa pelaamiseen.

Kunpa saisin tarmoa tarttua kuvaamiseen, kuvankäsittelyyn ja -siirtoon. Tavoitteita pitää olla laiskallakin, eikös?
Mutta kuvattominakin kai kelpaamme joukkoon me vanhan liiton ihmiset, Kropsu (aina yhtä mukava lukea juttujasi) ja Justiina Puupää?

P.s. Katselin kansalaisopiston kurssitarjontaa. Olisi tarjolla tietokonetta ja kuvaamista. Mutta onko kursseja pelkästään vanhoille puupäille? ???

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #6 : 17.08.2012 12:03:20 »
P.s. Katselin kansalaisopiston kurssitarjontaa. Olisi tarjolla tietokonetta ja kuvaamista. Mutta onko kursseja pelkästään vanhoille puupäille? ???

Hei Justiina! Onhan niitä ATK-kursseja vasta-alkajillekin. Itse menin sellaiselle kansalaisopiston kurssille ja ennen en ollut pitänyt hiirtäkään kädessäni - paitsi kuollutta. Tai no, hiukan opettelin pasianssia ennen pelaamaan, muuten opettelin siellä kaikki ihan alusta alkaen.

Kyllä siitä kansalaisopiston ohjelmasta varmaan selviää, onko kurssia vasta-alkajille, itse kävin sitten vielä jatkokurssinkin, missä opeteltiin mm. kuvainkäsittelyä.

Ei muuta kuin rohkeasti mukaan  vaan!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #7 : 17.08.2012 12:38:29 »
Sitten on tämä nettislangi.

Joitakin vuosia sitten kurkkailin arkana vasta-alkajana joillekin keskustelupalstoille. Piti selvittää otselleni monia uusia sanoja:

Nikki=nimimerkki
Sefu=sheriffi, palstan päällikkö t. valvoja
KVG=kato v...u googlelta
ym.ym.

Nyt taas tullut lisää opittavaa:

vitja, tarkoittanee ketju
Of Topic, oftopic,OT?
skrollata t. sinnepäin

Nyt snipe sanoo olleensa modena saitilla. Olitko muodikkaana raitilla?

Ei millään pahalla ja naurut päälle!  ;D

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #8 : 17.08.2012 13:39:54 »
Justiinsa juu kropsu, tottakai se on mukavaa, kun saa palautetta jutuilleen, ei vaan muillakaan foorumeilla kovin paljon turinoistaan vuorovaikutusta saa, vaikka olisi aktiivinen.

Kaikenlainen uusi tuntuu vanhemmasta vissiin vähän huonolta. No meikäläinen on ollut eläkkeellä  7v. yli 40 vuoden työrupeaman jälkeen.
 Olen yrittänyt sopeutua aina uusiin tuuliin kumminkin. Jos jää paikalleen makaamaan, niin tylsistyy, kirjoitellut olen monellekin foorumille, kaikki ovat erilaisia, mutta hyviä palstaveljiä ja sisaria olen saanut, kiitos siitä heille..

 Kokemäen Uunohan jutteli niitä näitä, esim:

 - Tyhjästä oon alottanu, mutta nyt on kaksi miljoonaa.., velkaa.

Tämä foorumi on aivan hyvä, tietysti saisi olla vilkkaampaa. Kuva puhuu monesti enemmän kuin tuhat sanaa, siis miksi niitä ei saisi liimaskella.

Näissä merkeissä, kesää on vielä jäljellä.

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #9 : 17.08.2012 13:44:41 »
Pikkuisen tarvitsee konsteja käyttää, että uudet jutut löytää. Keksin itse - öhöm  ;) - tuon snipen vinkkaaman konstin ja näin nopeutan juttujen paikantamista.
On pelkästään mukavaa että uusia kirjoittajia on tullut ja "kloppaalistumisen" myötä saa opastusta tietokoneen kanssa pelaamiseen.
Kunpa saisin tarmoa tarttua kuvaamiseen, kuvankäsittelyyn ja -siirtoon. Tavoitteita pitää olla laiskallakin, eikös?
Mutta kuvattominakin kai kelpaamme joukkoon me vanhan liiton ihmiset, Kropsu (aina yhtä mukava lukea juttujasi) ja Justiina Puupää?
P.s. Katselin kansalaisopiston kurssitarjontaa. Olisi tarjolla tietokonetta ja kuvaamista. Mutta onko kursseja pelkästään vanhoille puupäille? ???

Jos sinulla on tietokoneellasi skannattuna vanhoist albumeistasi, tai kamerasta suoraan siirrettynä valokuvia, niin niitä on helppo esim. Aijaa ohjelmiston kautta siirtää foorumeille.

Ne häviävät sieltä sitten pois noin 3:n kk:n kuluttua turhaan tilaa viemästä. Ja saaha sinne sitten uudestaan laitettua, jos joku niin haluaa.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #10 : 17.08.2012 16:31:29 »
Kiitos kannustuksesta, Hemuli ja espen. Ihmeiden aika ei ole ohi ja vanhakin koira saattaa oppia uusia temppuja, ellei kurki kuole ennen kuin suo sulaa... kävin sananlaskukaapillani ottamassa rohkaisua ;D

Vakavasti ottaen, minulla on paljon puutteita osaamisessani, mutta kun on paljon muutakin elämää, tahtoo tietokonetaidot olla arvojärjestyksessä viimeisellä pistesijalla.

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #11 : 17.08.2012 17:01:53 »
Kiitos kannustuksesta, Hemuli ja espen. Ihmeiden aika ei ole ohi ja vanhakin koira saattaa oppia uusia temppuja, ellei kurki kuole ennen kuin suo sulaa... kävin sananlaskukaapillani ottamassa rohkaisua ;D
Vakavasti ottaen, minulla on paljon puutteita osaamisessani, mutta kun on paljon muutakin elämää, tahtoo tietokonetaidot olla arvojärjestyksessä viimeisellä pistesijalla.

Justiina, oot maan mainio tietsikkanero. Tunnen niin paljon ikäisiäni, jotka eivät ole korviaan kropsauttaneet näille puuhille. Ovat jääneet elämässään paljosta paitsi.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #12 : 17.08.2012 17:04:29 »
Noista kuvien laittamisesta taas vähän täältäkin.
Mulla on sellainen mielikuva, että AK on tarkoittanut ne liitettäväksi pienenä tuosta Liitteet-asetuksesta,
pienentää ne täytyy siinäkin jo ennen tänne tuomista. Suureneehan ne sitten klikatessa.

Tulee muuten sellainen tunne, kun täältä lukee sitä nettikieltä eikä ymmärrä siitä höykäsen pöläystä, että taitaa olla väärässä paikassa väärään aikaan.
En tiedä, kuinka moni täällä hallitsee sen Lontoon-kielen, mun ei ainakaan kannata mitään opetuslinkkejä availla kun ei niistä mitään ymmärrä.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #13 : 17.08.2012 17:24:03 »
En tiedä, kuinka moni täällä hallitsee sen Lontoon-kielen, mun ei ainakaan kannata mitään opetuslinkkejä availla kun ei niistä mitään ymmärrä.

Samma här. De enda, som om ja lite grand förstå, är "Svinstyska".

Mut hei ollaan me suomalaisia kuitennii, vai mitä mieltä olette Te Wanhat Höppänät?

espen

  • Vieras
Vs: Ko mä toren sanon" sanoi kokemäen <UUno!
« Vastaus #14 : 17.08.2012 17:27:51 »
Noista kuvien laittamisesta taas vähän täältäkin.
Mulla on sellainen mielikuva, että AK on tarkoittanut ne liitettäväksi pienenä tuosta Liitteet-asetuksesta,

Pitäisikö kysyä AK:lta, että onko muunlainen kuvien siirtely Bannattu?

Bannata=kielletty käyttämästä, tarkoittaa myös kirjoittajien osalta sitä, että on otettu kirjoituslupa pois kokonaan, elikkä ei voi rekisteröityä kirjoittajaksi, saapi katsella ikäänkuin päältäppäin mitä muut touhuaa.