Kirjoittaja Aihe: Miten aiot viettää joulua?  (Luettu 11177 kertaa)

ritvakaarina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Miten aiot viettää joulua?
« : 28.11.2012 19:52:22 »
Joka vuosi suunnittelen, että lähtisikö sitä jouluksi jonnekin muualle: hotelliin, risteilylle, ulkomaille...
Toistaiseksi olen kuitenkin viettänyt kaikki jouluni kotona, lapsuudenkodissani, anoppilassa tai jonkun sukulaisen luona, korkeintaan 25 km:n päässä kotoa.
Ensi jouluksi tuli kutsu äidin luo - voiko siitä kieltäytyä, eipä tietenkään.

espen

  • Vieras
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #1 : 28.11.2012 19:55:31 »
Minä olen aina ollut jouluna kotona.

Siis aina muuten mutta yhden joulun asevelvollisena Helsingissä, Suomenlinnassa. Jäi hyvät muistot siitäkin joulusta, oli oikea tunnelma ja hyvät perinteiset jouluruuat.

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #2 : 28.11.2012 22:27:08 »
@"ritvakaarina".
 Hemmetin hieno ajatus ja myös toteutettuna loistava idea, mutta ei liian usein.
Tein tuota laivassa ollessani 8 vuotta peräjälkeen, en muista monetko vuodet oli mukavaa olla jossain atlantilla jouluaattona, niin muuten putoaakin 7:ään vuoteen ku yks niistä jouluista oltiinkin stadissa nokantokassa remontissa.  8)
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #3 : 28.11.2012 22:58:55 »
Minä olen aina ollut jouluna kotona.

Siis aina muuten mutta yhden joulun asevelvollisena Helsingissä, Suomenlinnassa. Jäi hyvät muistot siitäkin joulusta, oli oikea tunnelma ja hyvät perinteiset jouluruuat.

Vai ollut Espen rantakassulla , minäkin v.1954,, en kyllä joulua,, oli rantapyssyn auk.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #4 : 29.11.2012 07:28:48 »
Joulua vietämme miehen kanssa kahden.Olemme viettäneet joulua kaksin ehkä noin 5 vuotta.Lapset ovat viettäneet muualla joulun.Poikakin asuu kauempana.Viimeksi kun olivat jouluna täällä niin junatkin hyytyi  matkalle.Toivat sitten heidät taksilla Kouvolasta Lappeenrantaan.Matka kesti niin kauan että ovat sen jälkeen ottaneet tavakseen käydä pääsiäisenä täällä.

Syömme miehen kanssa jouluaterian ja katsomme varmaan televisiota.Näen kylläkin sieluni silmin itseni tekemässä jotain omia juttujani ja miehen torkkumassa sohvan nurkassa.Varmaan käy joulunpyhät tylsiksi.Lenkillä käymme tietenkin naapurin kanssa.Ollaan sitten lopuksi tyytyväisiä kun joulu on ohi.

                   
« Viimeksi muokattu: 29.11.2012 17:32:07 kirjoittanut Annuska »

espen

  • Vieras
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #5 : 29.11.2012 08:36:38 »
Minä olen aina ollut jouluna kotona.

Siis aina muuten mutta yhden joulun asevelvollisena Helsingissä, Suomenlinnassa. Jäi hyvät muistot siitäkin joulusta, oli oikea tunnelma ja hyvät perinteiset jouluruuat.

Vai ollut Espen rantakassulla , minäkin v.1954,, en kyllä joulua,, oli rantapyssyn auk.

Just, just. VAARPSTO, (Vaasan rannikkopatteristo) tulenjohto alikessu. v.1962-63. Patteriston komentaja ev. V.Vuorela.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #6 : 29.11.2012 09:02:47 »
.


Pientä Joulua toivotan.
.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #7 : 29.11.2012 10:02:48 »
Eläkkeelle jäännin jälkeen,"periteeksi" tullut taitta talvenselkä,eri maailman Joulunvietto tapoihin tutustuen.Samalla luonnon D vitamina saaden ja lämpimästä meri-ilmasta nauttien. Sinne jää kylmän kolotus nuha ja yskä.Vaimon kanssa tosi laatuaikaa,uusia tuttavuuksia,poissa turisti rysistä.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #8 : 29.11.2012 14:04:05 »
Meitä joulun viettäjiä on erilaisia.
Kun lapset ovat siinä ympärillä pieninä pyörimässä on joulu aivan erilainen.
Sitten on nämä joulut kaksistaan puolison kanssa niinkuin Kettu jo kertoikin.

Monen yksinäisen joulu on sellaista pakkopullaa kun on julistettu se joulurauha.
Nytkin on tosi pitkä joulunaika kun sattuu viikonloppuun.

Erilaisimman joulun olen viettänyt Floridassa.
Nyt vietän rauhaisan kotijoulun Iisakki-kissan seurana.

tanja

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #9 : 30.11.2012 00:42:17 »
Syödään jouluruokaa ja saunotaan. Se on siinä.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Miten aiot viettää joulua?
« Vastaus #10 : 30.11.2012 22:16:34 »
Ulos kun katson,niin eikun palmun varjoon.Vaimo sano,toteltava on.