Keskustelualueet > Harrastukset

Mikä tuoksu?

<< < (3/5) > >>

Anniliisa:
Mikä tuoksu.Nyt yritän saada mieleeni Isäni tuoksun. Vaikka onkin jo ollut manan majoilla vuosikymmeniä. Isäni oli ammatiltaan suutari,mutta myös tupakoiva mies.
Niinpä nyt yritän saada mieleeni pikinahkan tuoksun.Ja siihen mukaan vahvan Työmiestupakan hajun.
Silloin aikoinaan
 kun miehet polttelivat sisällä oli isällänikin tuo holkki melko usein suupielessä .Näitä muistellen toivotan
 kaikille isille Hyvää Isäin päivää.

Liena:
Hajumuisti on todella ihmeellinen.Sen olen kokenut monen monta kertaa.Aikoinaan, kun opiskeluaikoina menin näytesoittoon,olin osittain melkein sekavuustilassa,sillä miespuolinen lehtori tuoksui juuri samalle parfyymille,mitä sulhaseni silloin käytti.Lapsuuden muistot tulvahti mieleeni myös mennessäni vuosikymmenten jälkeen vanhan mummolani pirttiin.Haju ei ollut muuttunut.

Anniliisa:
Nyt on se aika vuodesta että on joulun tuoksu.
Minulle se tulee mieleen tuoreesta ja tuoksuvasta joulukuusesta. Useimmiten se kannetaan sisään aatonaattona ,ensin sulamaan ja sitten jo valmiina paikoilleen asetettuna odottamaan koristelua.Nykyään yleistyy kyllä tapa että joulukuusikin nököttää sisällä jo viikon ennen joulua..kyllästymiseen asti...
Joidenkin mielestä joulun tuoksun saa kynttilöilläkin.
Olen kyllä hylännyt elävät kynttilät minimiin turvallisuus syistä.
Nythän on niin kauniita kynttilöitä myös turvallisin ledi ym laittein. Tuoksuvaa ja turvallista Joulua.

Anniliisa:
Mikä on joulun tuoksu.
Onko se tuoreen kuusen tuoksu vai lanttu-laatikon tuoksu,näitä arvailevat radion toimittajat joululaulujen lomassa.
Minulla se on nyt paistuvan kinkun tuoksu.Voitin ison kinkun pingossa ,en tosin edes sitä mennyt voittamaan, olin vain joukon jatkona ja seuralaisena mutta kinkun sain .Siksipä  nyt laitoin sen paistumaaan  ja illaksi suunnittelin  joulun alkajaiset ja kinkun maistajaiset.
Toivottavasta näin ei koko möhkäle ole tammikuussa minun ..uumallani..
Näinhän se menee kun hoksaa,HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA,toivottelen teille palstamme lukijat.


pumpuli:
Kylläpäs me ollaan täällä aikaisemmin hauskoja kirjoiteltu!  ;D

Hyvin tähän perään sopii joulun tuoksut. Meillä myös kinkku tuoksuu. Se on vaan joka vuosi pakko paistaa, vaikka menen muiden pöytiin. Joulun jälkeen sitten, Anniliisa, aletaan pyörittää sitä joulun hittituotetta, hulavannetta.  ;)

Rauhaisaa Joulua kaikille aavelaivassa seilaaville!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta