Kirjoittaja Aihe: Missä punatulkut ?  (Luettu 11847 kertaa)

Anonymous

  • Vieras
Missä punatulkut ?
« : 04.01.2011 13:30:26 »
Katsellessani eri foorumeilla luontokuvia, niin silmiini pistää usein Punatulkkuja lintulaudalla ruokailemassa.
Mahtaakohan niillä olla joku erkoinen mieliruoka, sillä minun auringonkukan siemeneni eivät ole houkutelleet niitä moneen vuoteen samoin talipalloni pienenevät tinttien ja varpusten toimesta, mutta komeaa punarintaa en ole onnistunut näkemään moneen vuoteen.
Kyselee harmistunut ja harmaantunut Inkeri  :|
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Missä punatulkut ?
« Vastaus #1 : 11.01.2011 11:21:18 »
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Eikä ole tilhiäkään. Tänä vuonna lintujen ruokintapaikallani käy melkein ainoastaan talitiaiset, jokunen sinitiainen silloin tällöin. Sen sijaan puissa lentelee ennen näkemätön määrä närhiä. Variksia nyt aina on mutta harakatkin ovat harventuneet. Pöllöjä en ole kuullut ainakaan vielä tänä talvena kertaakaan, saa sitten nähdä miten käy kun kevät edistyy.  :?:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Re: Missä punatulkut ?
« Vastaus #2 : 12.01.2011 19:04:27 »
Hanna kertoi tuossa edellä harakoiden vähenemistä lähipiirissään. Aivan saman olen minäkin todennut, mutta varikset ovat lisääntyneet samoin naakkoja on pilvin pimein.
Tutkaillessani rauhoitettujen lintujen listaa, niin opin  yllättävän asian , että nämä lajit joita on melko runsaastikin ovat siellä rauhoitettujen listalla.Niinpä, siksi kai niitä niin runsaasti onkin.  

Valokuvaus on minunkin mieliharrastukseni,,,harmi vain kun digikamerani akku purkaa pakkasella nopeasti itsensä tyhjäksi, mutta tuleehan ne ihanat aurinkoiset kevätpäivät pian, pian ... :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

athos

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Re: Missä punatulkut ?
« Vastaus #3 : 15.05.2011 15:51:21 »
Innostuin kirjoittamaan tännekin, kun  alkuun pääsin.

Oiskohan punatulkuilla ja västäräkeillä jo poikasia?
Niin pieniltä ne näyttivät, oletin ne poikasiksi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Hanna

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Missä punatulkut ?
« Vastaus #4 : 16.05.2011 13:22:14 »
Täytyi oikein lintukirjasta tarkistaa olisiko mahdollista että linnuilla jo olisi poikasia. Ja onhan se. Sekä punatulkku että västäräkki munivat touko- kesäkuussa ja hautovat 14 vrk niin että juuri ja juuri voivat olla ehtineet jo saada poikasensa valmiiksi. Itse en ole vielä nähnyt, mutta täytyypä ryhtyä tarkkailemaan.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »